MyShop ervaring en beoordeling

Myshop logoMyshop is al sinds 2000 actief in de webwinkel markt. Dit platform ging eerst door het leven als mijnwinkel.nl, maar in 2013 is de naam veranderd in MyShop. De reden hiervoor is dat mijnwinkel.nl zich vooral richte op startende webwinkels. Met MyShop is de stap gemaakt naar een goede basis voor zowel nieuwe als bestaande webwinkels. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Shoppagina gaat Myshop dus een stap verder. Groot voordeel hier van is dat je dus niet meer hoeft over te stappen wanneer je online onderneming gaat uitbreiden. En ander groot voordeel is dat alles nog steeds volledig in het Nederlands is. Geen gedoe met vertalen dus!

Een erg mooie optie die Myshop aanbied is de lange gratis proeftijd. Je mag namelijk wel 3 maanden kosteloos alle abonnementen proberen. In mijn ogen is dit de beste manier om beginnende ondernemers voor jou te laten kiezen. Je hebt namelijk vaak wel een aantal maanden nodig om alles goed te verkennen en kijken hoe het loopt. Wanneer je op de website van Myshop naar “pakketten” gaat krijg je een strak en duidelijk beeld van alle opties. Zoals je zal zien zijn er veel opties die ze aanbieden. Zo hebben ze een optie om een webshop optie op een bestaande website te integreren en bieden ze verder nog goede pakketten aan voor ondernemers die willen beginnen tot grote spelers in de markt. Alles is uiteraard inclusief iDeal.

Myshop is een hele slimme aanbieder van webwinkel oplossingen. Je kunt er namelijk ontzettend makkelijk mee groeien. Je kan bijvoorbeeld het kleinste pakket 3 maanden testen, vervolgens aanschaffen en je webwinkel laten uitgroeien. Na verloop van tijd kun je doorgroeien door een overstap te maken naar een uitgebreider pakket. Verder ondersteunen ze je erg goed in het managen en laten groeien van een webwinkel.

Myshop contact

myShop.com Multi store optie

Een erg groot voordeel van MyShop is de optie om een multi store te creëren. Net als bijvoorbeeld bij Coolbue kan je een hooftwinkel maken en daar een aantal winkels onder hangen die specifiek ingedeeld zijn op dat product. Wanneer dit de manier is waarop jij je webwinkel wilt maken is MyShop een uitstekende keuze. Buiten deze aanbieder om is er niemand anders vanuit Nederland actief in het aanbieden hiervan.

Hoe werkt een multi store precies?

Stel je voor, je hebt een webwinkel. Neem bijvoorbeeld Kledingonline.nl. Deze webwinkel begint te groeien en langzamer hand komen er steeds meer producten in je webwinkel. Dan kan je er voor kiezen om een nieuwe kleinere webwinkel te maken en die te specificeren aan een bepaald product. Met MyShop kan je dit heel gemakkelijk doen. Je kan via het controle paneel een webwinkel, bijvoorbeeld broekenonline.nl onder kledingonline.nl hangen. Op die manier kun je alle webwinkels tegelijk managen en zorg je er voor dat je nog beter vindbaar bent via internet en dat je conversie omhoog gaat.

Koppelingsmogelijkheden myShop

Vooral met online ondernemingen is het het mogelijk om zo veel mogelijk te automatiseren. Dit is iets wat MyShop goed aanmoedigt. Daarom kunnen er ook veel zaken gekoppeld worden met je webwinkel. Zo kan je bijvoorbeeld een boekhoudprogamma gemakkelijk koppelen om data direct uit te wisselen. Ook verzendkoppelingen en eventuele fulfilment partijen kunnen gemakkelijk gekoppeld worden. Wil je een koppeling op maat? Geen probleem, myShop bied jou de oplossing! Ze hebben namelijk ontwikkelaars voor je klaar staan!

Myshop start nu

Wat zijn de kosten van MyShop?

Zoveel mensen, zoveel wensen. Dat is het idee achter de pakketten van MyShop. De 1 wil gewoon wat proberen, de ander gaat er vol gas voor. Daarom bied MyShop wel 5 pakketten. Op die manier komt iedereen snel aan zijn oplossing.

Zo bieden ze een optie voor de gene die alleen maar een internetkassa wil en voor de rest alles al heeft. Dit kost slechts €14,- per maand. Wil je de hele webwinkel laten maken door MyShop? Dan ben je al uit de voeten voor slechts €19,- per maand! De stapjes die hierna komen zijn voor de wat grotere en professionelere spelers. Zo kun je met het “Professional pakket een stuk meer producten toevoegen. Dit kost je dan 39,- per maand. Wil je echt groeien of een uitbreiding van formaat aan je huidige activiteiten doen? Dan is het zelfs mogelijk om een oplossing op maat aan te vragen!

Om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken een stap ik de goede richting te zetten hebben ze bij MyShop een mooi systeem bedacht. Je kan gemakkelijk instappen bij het goedkoopste pakket, en vervolgens upgraden naar een groter pakket. Dit is erg handig als je nu nog niet weet wat je van de webshop moet verwachten!

Beginnen met myShop Proef

Wanneer je begint met de proefperiode van myShop kun je binnen 1 minuut van start. Er wordt een standaard webshop aangemaakt waarvan de inloggegevens direct in je mail zitten. De webshop heeft een vrij rechttoe rechtaan template.

We raden aan 1 van de 14 responsive ‘skins’ te kiezen, bijvoorbeeld Aquino of Capua. Een responsive website wordt op zowel desktop, mobiel en tablet correct weergegeven. Let wel op dat bij het kiezen van een andere skin delen van de lay-out ontregeld kunnen raken, zo kwamen wij bij het testen wat half weggevallen teksten tegen.

Wat we erg prettig vinden werken is de manier waarmee tabbladen in bijvoorbeeld het hoofdmenu kunnen worden ge-ordend en aangepast. Echter in het product-menu kunnen we dergelijke aanpassingen niet gelijk vinden.

Wat ook opvalt zijn de goede redirect mogelijkheden, iets wat regelmatig ontbreekt in dergelijke webshop software.

Voorbeelden van MyShop websites.

Omdat het bedrijf achter MyShop al ruim 17 jaar bestaat zijn er ontzettend veel voorbeelden van de bestaande webwinkels die draaien op MyShop. De afgelopen jaren is het aanbod van thema’s enorm uitgebreid en dat is ook zeker terug te zien op de webwinkels. Dit is overigens ook wel nodig, want consumenten worden steeds verwender en alles moet er altijd optimaal uit zien.

myshop-referenties

 

De klantenservice van MyShop

De klantenservice van MyShop is gewoon top. Je hoeft niet bang te zijn dat ze je laten stikken. Iedere dag kan je via de live chat vragen stellen over alles waar je tegen aan loopt. Ook is er een telefoonnummer beschikbaar om contact mee op te nemen en alles mee door te spreken. Daarnaast hebben ze nog een tal van hele handige pagina’s gemaakt voor de academie. Dit is eigelijk gewoon een hele uitgebreide faq. Dit vind ik erg netjes en is ook zeker een groot pluspunt in vergelijking met de andere aanbieders. Alles is ook gewoon in het Nederlands beschikbaar. Ik raad je dan ook zeker aan dit goed door te lezen en aan de hand hiervan je webwinkel te optimaliseren.

Aangesloten bedrijven

Er zijn ook een aantal bedrijven bij MyShop aangesloten. Deze worden weergegeven als partners. Hier kan je terecht voor allerhande vragen. Of het nou gaat om een design vraag of een marking gerelateerde vraag, er staat altijd een partner voor je klaar om jou te helpen!

Hieronder omschrijf ik ieder pakket even kort, zodat je precies weet wat deze inhouden.

Myshop pakketten

Internetkassa pakket

Makkelijk te integreren bij huidige websites

Stel, je hebt een website die je graag wilt houden, maar je wilt ook een webshop bij deze website hebben. Dan is internetkassa voor jou de oplossing! Je kan namelijk heel gemakkelijk de kassa op je bestaande website toepassen. Op die manier kan je vrij gemakkelijk je omzet verhogen! Er zijn 2 opties beschikbaar indien je voor het kassa pakket wilt gaan. De basic en d professional. De basic is prima voor Nederlandse websites, de professional bied extra opties als bijvoorbeeld credit card. Beide ondersteunen iDeal en zijn zeker aanraders voor de gene die zijn online activiteiten wilt uitbreiden.

Tarieven

Een abbonement voor de internetkassa begint al vanaf slechts 14,- per maand. De kosten van het professional pakket liggen zoals logisch is wat hoger. De kosten daarvan zijn €29,-. Opstart kosten zijn gelukkig niet van toepassing, dus je zou meteen kunnen starten zonder kosten te maken. Er wordt ook een handige tool geboden om de tarieven goed me te kunnen berekenen

Startup pakket

Dit pakket is een hele goed instapper voor iedereen die wel starten met een webwinkel. Alle vereiste zaken zijn er namelijk bij inbegrepen. Zo is het bijvoorbeeld heel erg belangrijk dat iedereen met iDeal kan betalen. Dat kan gelukkig ook met dit pakket! In België betaald iedereen altijd met Bancontact/MisterCash. Die optie zit hier gelukkig ook bij in begrepen. In Duitsland is Giropay het meest populair. Dit is ook gewoon inbegrepen ik het pakket. Zoals je ziet kan je dus niet alleen in Nederland van start gaan, maar zelfs over de grens ben jij snel actief! Dit pakket is al beschikbaar vanaf €19,- per maand. Erg scherp voor de opties die er bij zitten.

Professional

Het professional pakket is zoals je verwacht natuurlijk beter en uitgebreider dan het startup pakket. De ondersteuning is al goed, maar je krijgt meer opties om je klanten te laten betalen. Zo kan je er voor zorgen dat je productlijsten automatisch worden geüpdatet, dat je onbeperkt bezoekers op je webwinkel kan hebben en kunnen je klanten op veel meer manieren betalen. Je kan bijvoorbeeld je webwinkel gemakkelijk koppelen met een credit card provider en de volgende betalingsverwerkers: Docdata, Ogone, Buckaroo, Sisow, MultiSafepay, Icepay, Afterpay, Klarna, Rabo Omnikassa en VX42 Bridgetools. Ook mag je honderd extra pagina’s maken om je producten op weer te geven.

Affiliate opties

Affiliate marketing is erg groot in de wereld van de online webwinkels. Je begint eigelijk gewoon een samenwerking met iemand die een website of ander populair online medium heeft. De beheerder van de website zal proberen jouw producten via zijn website te promoten en te verkopen. Wanneer dit lukt krijgt die gene een vergoeding. MyShop bied deze optie aan voor al zijn “Professional” gebruikers. Dit is erg uniek en een mooie toevoeging om op een rendabele en snelle manier je producten te verkopen. Je kunt ook makkelijk een koppeling met de bekende affiliate netwerken maken zonder problemen.

De bereikbaarheid van de klantenservice

De klantenservice is overdag goed bereikbaar via zowel de telefoon als het online contactformulier. (maandag-vrijdag, 9-17 uur). De medewerkers van de klantenservice proberen je altijd zo goed mogelijk te helpen en denken graag met je mee over alle soorten zaken. Van maatwerk tot standaard oplossingen, de oplossing word gevonden!

Mijn oordeelErvaring

MyShop is een serieuze en grote speler in de markt. Met een groot aanbod van diensten en tools is dat ook zeker te merken. De telefonische klantenservice is een groot pluspunt in mijn ogen. Omdat het systeem zo groot en uitgebreid is dan het wel even duren voordat je alles helemaal door hebt. Dat maakt echter niet uit, want je hebt wel 3 maanden de tijd om alles goed door te nemen. Het systeem werkt snel en alles wat je veranderd is ook direct zichtbaar. Ook het uiterlijk van je webshop is erg goed persoonlijk te maken.